pilates

חיזוק שרירי הליבה

כוח, גמישות, שיווי משקל, וקואורדינציה – את כל אלו ועוד תוכלו להשיג באמצעות אימון פילאטיס דינאמי של שרירי הליבה.

אימוני פילאטיס משלבים טכניקות ייחודיות לחיזוק שרירי הליבה של גופינו, ומסייעים בהחזרת האיזון הפיסי והנפשי באמצעות עבודה שרירים אינטנסיבית, על פני המזרן וכן בתנועה זורמת במרחב. אימוני הליבה (Core) מהווים חלק אינטגרלי ובלתי נפרד משיטת פילאטיס, ומשתלבים יחד עם טכניקות לשיפור היציבה, הנשימה והריכוז.

כמה מלים על שרירי הליבה של הגוף

מהי בעצם קבוצת שרירי הליבה? ומדוע שרירים חלשים משפיעים על התפקוד היומיומי שלנו? שרירי הליבה הינם שרירי הבטן הרוחביים (transvers abdominis) ושרירי רצפת האגן. חיזוק שרירים אלה דורש טכניקות ייעודיות המיושמות באימון הפילאטיס.

במשך מרבית שעות הערות שלנו אנו מחזיקים את גופנו כנגד כוח המשיכה. האזור של מרכז הגוף, שעיקרו הבטן והגב, נתמך באמצעות שרירי הליבה, המאפשרים לנו תנועה זורמת וחופשית.
כאחראים על מרבית הפעולות היומיומיות שלנו, שרירי ליבה חלשים אינם מאפשרים תפקוד מלא ותקין, ולא מספקים תמיכה ואחיזה נכונה לאיברים הפנימיים, לעמוד השדרה, סרעפת, רצפת האגן ועוד.

חיזוק של שרירי הליבה מוריד עומס ממפרקים חיוניים ובכך מפחית כאבים, משפר את טווח התנוע ושומר על יציבה נכונה ומרכז כובד מאוזן. התרגול מעלה את המודעות לאופן ההחזקה, התנועה והיציבה שלנו, ומאפשר לכל אדם להשיב לעצמו את האיזון, לצד תנועה איכותית, חלקה וללא מאמץ, כאב ועומס.

אימון פילאטיס לחיזוק שרירי הליבה

משמעות המלה Core היא "מרכז" או "ליבה". אימון פילאטיס מתמקד בתרגילים, תנוחות וטכניקות מגוונות שמשלבים כוח, קואורדינציה, גמישות ושיווי משקל. האימון שרירי הליבה מהווה את הבסיס והלב של כל אימון פילאטיס, ומטרתו להקנות למתעמל שליטה מלאה על גופו ולהחזיר לו את המודעות לשרירים.

למתבוננים מן הצד, האימון הרצוף שמשלב תנועה בחלל עשוי להידמות למעין ריקוד או מחול. שיעורי פילאטיס אכן שואבים השראה ועניין מעולם המחול, יוגה, איגרוף ועוד. כמו במחול, גם בפילאטיס המרכז של הגוף מהווה מקור לתנועה, ושיווי המשקל מצוי בעבודה מאומצת במנחים שונים כגון שכיבה, ישיבה ועמידה ועוד. האיסוף של שרירי מרכז הגוף, לצד הנשימה, הריכוז והפניית האנרגיה למרכז הגוף – כל אלו מאפשרים מודעות גופנית גבוהה וחיזוק עצום של המוקד – הן הפיזי והן המנטלי. היציבה, התנועתיות הנכונה והאיזון מופנמים בגוף והופכים לחלק מן התנועה והתנוחות היומיומיות. שליטה זו וחיזוק שרירי הליבה מעלים באופן משמעותי את איכות החיים ומאפשרים ביצוע משימות יומיומיות בקלות ואף העלאת היכולות שלנו.

מספרים עלינו

אימון פילאטיס המשלב מזרן ומכשירים

כאמור, שיעורי פילאטיס לחיזוק שרירי הליבה מגוונים ומשלבים בתוכם עבודה כנגד כוח גוף, תרגילי גמישות או יציבה. כל התרגולים מתמקדים בשליטה של המתעמל במרכז הגוף, ומתבצעים על גבי המזרן או בעזרת מכשירים. זהו שיעור אינטנסיבי, שבו אין עצירות וכל רצף תנועות מוביל לרצף הבא. השיעור כולל עבודה עם אביזרים שיוצרים התנגדות, כדוגמת כדורים, גומיות או גלילים, ויש בו עבודה על השרירים העמוקים וקבוצות שרירים נוספות של הגוף לצד הארכת שרירם, פתיחת מפרקים והעלאת טווחי תנועה .

שיקום מפציעות, נשים בהריון ולאחר לידה – הפילאטיס ככלי מותאם אישית 

אחד מהיתרונות הבולטים של שיטת פילאטיס היא האופן בו היא מתאימה עצמה למתאמנים ברמות כושר, גילאים וצרכים שונים. אימוני הליבה מתאימים הן למתאמנים מתחילים והן למתאמנים מנוסים ומתקדמים שמעוניינים לשפר את תפקודי השרירים שלהם בדרך בטוחה, אפקטיבית ומהנה, שמאפשרת חיבור עמוק ומרענן בין גוף ונפש.

שיעורי הפילאטיס מותאמים גם למתעמלים שעוברים תהליכי שיקום לאחר פציעה, ולנשים בהריון או אחרי לידה לצורך שיפור טווחי התנועה ואיזון שרירי הגוף.

מהי התרומה של חיזוק שרירי הליבה?

אימון פילאטיס תורם לחיזוק יסודי ונמרץ של שרירי הליבה. בין ההישגים הגופניים והמנטליים שניתן להשיג באמצעות פילאטיס core נמנה את הבאים:

  • יציבה נכונה וטובה, שכוללת שיפור, איזון מפרקי וחיזוק יכולת התנועה.
  • יצירה של איזון שרירי – דבר המאפשר פעולת שרירים מאוזנת וחלקה, ללא מתח מיותר.
  • מניעת פציעות – אימון פילאטיס מעניק לעמוד השדרה תמיכה וחיזוק, ומסייע במניעת פציעות, כאבי גב ופריצת דיסק.
  • שמירה והגנה על אברים פנימיים – חיזוק השרירים יוצר תמיכה ושומר על אברים פנימיים מפני צניחה ורפיסות.
  • שיפור המראה – רבים ורבות פונים לפילאטיס על מנת להתחטב ולשפר את מראה הגוף. אימון פילאטיס מעניק תוצאות טובות שכוללות צמחום של היקף המתניים, ובמקרים מסוימים ניכרת גם השטחה והתמצקות של אזור הבטן.
  • הנאה – פילאטיס הוא אימון זורם, מהנה וכיפי, שמאפשר תחושה של שליטה בגוף וסיפוק, ומעלה את המודעות לפעולה, לנשימה נכונה, ליציבה טובה ולתנועה.

מתעניינים באימוני פילאטיס ובחיזוק שרירי הליבה? פנו אלינו, לסטודיו "שמים וארץ" הותיק והמקצועי בכל אזור השפלה, ותוכלו להתחיל להתאמן וליהנות!

לוגו שמים וארץ וצוות הסטודיו לפילאטיס

הסטודיו לפילאטיס של איילת נוימן זיו הינו סטודיו ותיק ומקצועי. איילת נוימן זיו היא מדריכת פילאטיס בכירה ומנוסה בשיקום אורתופדי באמצעות פילאטיס. לאיילת רקע מקיף באמנויות התנועה ונסיון טיפולי ושיקומי עשיר, גם בתרגול פילאטיס לנשים בהריון. שיעורי פילאטיס לנשים בהריון ברחובות, בסטודיו שמיים וארץ, ניתנים על ידי צוות מיומן, מקצועי ומנוסה, בניהולה של איילת. התרומה של אימון פילאטיס מכשירים או מזרן לנשים בהריון היא עצומה – היא מאפשרת לעבור את ההריון בתחושה של נינוחות, בריאות גופנית ומוכנות טובה ללידה ולתקופת החיים המרגשת שבעקבותיה.

חיזוק שרירי הליבה
5 (99.59%) 49 votes
שתפו:
צור קשר
X

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

שמים וארץ