pilates

פילאטיס בהריון

את בהריון? בשעה טובה! לצד רגעי השמחה והציפיה לעתיד לבוא, מופיעים גם שינויי מצב רוח, שינויים בגוף וביציבה, כאבי גב, נדודי שינה ועוד.

אימון גופני מדוד ומותאם אישית בתקופת ההריון, מחזק את היציבה ותומך בהתאוששות הגוף ובחזרה לשגרה לאחר הלידה. פילאטיס לנשים בהריון מסייע בתרגול נשימה וחיזוק היציבה, שרירי מרכז הגוף ורצפת האגן. בסטודיו לפילאטיס של איילת נוימן זיו מתקיימים שיעורי פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים לנשים בהריון.

חשיבות של פילאטיס לנשים בהריון

גוף האישה ההרה עובר שינויים מרחיקי לכת. נשים רבות חשות במהלך ההריון שחלים שינויים ביכולת ובטווח התנועה שלהן ובשליטה על שרירים מסויימים, כדוגמת שרירי רצפת האגן. אימון פילאטיס מזרן או פילאטיס מכשירים בהריון מאפשר לנשים הרות לשים לב לשינויים בגופן, להגביר את המודעות ליציבה ולחזק את השרירים שתומכים ברחם, בנשימה ובהכנה ללידה. אימון פילאטיס בהריון מהווה הכנה מושלמת ללידה ולתקופה שאחריה, בה נדרש הגוף להתאוששות מן המאמץ המרוכז, איסוף שרירי רצפת האגן, ולבניית כוח לשם טיפול בתינוק, ערסול ונשיאה ממושכת וכל השאר. אימון הפילאטיס, מעבר לחיזוק הגופני, מעניק לנשים בהריון חוסן נפשי ותחושת מסוגלות, היכרות עם הגוף המשתנה והכנה מנטלית ללידה.

שינויים גופניים בהריון

בתחילת ההריון, מתחיל הגוף להיות מושפע מהורמונים שמרפים ומגמישים את הגידים והמפרקים. נשים רבות חשות גמישות יותר במהלך ההריון. בפילאטיס, בעזרת עבודה על חיזוק השרירים, תוך שמירה על אורכם הטבעי, מתחזק הכושר הכללי של הגוף, מתאזן שיווי המשקל וישנה שליטה טובה יותר על השרירים הטבעתיים והנשימה. תרגול פילאטיס משפיע לטובה על זרימת הדם לכל אברי הגוף, ומסייע בהפחתת נפיחויות ובצקות. האגן ושרירי רצפת האגן שמתחזקים במהלך האימון, תומכים בצמיחה ובהתפחות הרחם ויכולים לשאת את כל כובד הרחם עד לתום ההריון. החיזוק של שרירי הגב, ושריר הרחב הבטני (Transverse Abdominal) מסייעים לשמור על יציבה נכונה ולהימנע מכאבים ושרירים תפוסים.

פילאטיס בהריון – על מה נעבוד?

באימון פילאטיס בהריון נשים דגש על:

  • רצפת האגן – תרגול וחיזוק השרירים של רצפת האגן. שרירי רצפת האגן מצויים בעומס הולך וגובר במהלך ההריון, בלידה וגם לאחריה. החיזוק של שרירים אלו מאפשר שליטה טובה, עמידה איתנה בעומס ובמשקל, תמיכה ביציבה, בגב ובבטן התחתונה, וכן הימנעות מבריחת שתן במהלך ההריון ולאחר הלידה.
  • שריר הרחב הבטני (Transverse Abdominal) – חיזוק של שרירי הבטן התחתונה במהלך ההריון מאפשר חלוקה נכונה של העומס ומונע ממנו להיערם על שרירי הגב התחתון לבדם.
  • התאמה לשלבי הההתפתחות ולשינויים בגוף – על פי התקדמות ההריון וגדילת העובר והבטן.
  • שימור טווחי תנועה במפרקי הגוף השונים, ואף חיזוק והגמשה שלהם.
  • תרגול השרירים בגב העליון, בגב התחתון ובמפרקי האגן, לשם שיפור היציבה, חלוקה נכונה של העומס על הגב, תנועה קלה וללא מאמץ וחיזוק כללי.
  • תרגול נשימה, שחרור והרפייה, לצד פעולת חיזוק ומתיחה.

 

לוגו שמים וארץ וצוות הסטודיו לפילאטיס

הסטודיו לפילאטיס של איילת נוימן זיו הינו סטודיו ותיק ומקצועי. איילת נוימן זיו היא מדריכת פילאטיס בכירה ומנוסה בשיקום אורתופדי באמצעות פילאטיס. לאיילת רקע מקיף באמנויות התנועה ונסיון טיפולי ושיקומי עשיר, גם בתרגול פילאטיס לנשים בהריון. שיעורי פילאטיס לנשים בהריון ברחובות, בסטודיו שמיים וארץ, ניתנים על ידי צוות מיומן, מקצועי ומנוסה, בניהולה של איילת. התרומה של אימון פילאטיס מכשירים או מזרן לנשים בהריון היא עצומה – היא מאפשרת לעבור את ההריון בתחושה של נינוחות, בריאות גופנית ומוכנות טובה ללידה ולתקופת החיים המרגשת שבעקבותיה.

שתפו:
צור קשר
X

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם