רפואה משלימה

כאבי שלד ושרירים

אתם ממש לא היחידים שסובלים מכאבי שרירים, ולכן כדאי שתדעו גם על רפלקסולוגיה ושיטות הוליסטיות אחרות שיכולות לעזור לכם בלי ניתוחים וכדורים
הפרעות שריר-שלד (Musculoskeletal Disorders - MSD) הן ליקויים בריאותיים במערכת השלד והשרירים בהן מעורבים עצבים, גידים ורצועות, שרירים ומבני שלד תומכים כגון חוליות. אלו למעשה מחלות במערכת התנועה שלנו. הפרעות אלה מייצגות תחום רחב של חומרה החל מסימפטומים מתונים וחולפים ועד מצבים כרוניים קשים הגורמים לנכות וניוון.

דוגמאות להפרעות שלד-שריר הן: צוואר מתוח, כאבי גב תחתון, כאב ונימול במפרקים ובגפיים, כאבים בכף ברגל ופציעות אורטופדיות, תסמונת התעלה הקרפאלית, דלקות גידים ושרירים.

כאב גב תחתון למשל, הוא אחת מהבעיות הנפוצות ביותר בישראל ובעולם המערבי.

כ- 80% מהאוכלוסייה סובלים לפחות פעם אחת במשך החיים מהבעיה. מחקר של הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה, מצא כי אחד מכל ארבעה עובדים בשוודיה סבל ב- 2005 מהפרעות שלד-שריר ובישראל, כאבי גב תחתון לבדם יגרמו ל- 80% – 60% מהעובדים להפסיד ימי עבודה במהלך חייהם.

דרכי הטיפול העיקריות במקרים של כאבי גב תחתון הם: מנוחה, תרופות נוגדות כאבים ודלקות ומרפות שרירים, זריקות נגד כאבים, פיזיותרפיה, ניתוח גב, מחוך לקיבוע הגב והליכה ותרגילים ספציפיים לגב.

שיאצו ורפלקסולוגיה לטיפול והקלה בכאבי שלד-שריר

השיאצו והרפלקסולוגיה הינן שיטות טיפול הוליסטי המשתמשות במגע, עיסוי, מתיחות ולחיצות לשם חיזוק המערכות החלשות בגוף והחזרת האיזון הפיזי והנפשי לאדם. בשיטה זו לוחץ המטפל על העור לאורך ערוצי האנרגיה בגוף (המכונים מרידיאנים), מזרים ומאזן אנרגיה,ומשפר את הגמישות והאלסטיות של הגידים, הרצועות והשרירים ומקל מאוד על כאבים.

הרפלקסולוגיה הינה שיטת טיפול מודרנית יותר המתבססת אף היא על היסטוריה רבת שנים. הרפלקסולוגיה עוסקת באבחון וטיפול באדם דרך כפות הרגליים. עפ"י הרפלקסולוגיה כל מערכות גוף האדם ואישיותו מופיעים בכפות הרגליים (כמו מפה) וע"י אבחון מדוייק של הליקויים וטיפול נכון בכפות הרגליים מסייע המטפל לגוף לשקם את עצמו בחזרה.

במהלך הטיפול הרפלקסולוגי יבצע המטפל עיסוי בכפות הרגליים באזורים הפגועים ויעבוד גם על חוליות עמוד השידרה הקשורת לאזור. עבודה זו תגרום לשחרור של מתח וכאב מהאזורים הללו ולהזרמתם החוצה מהגוף (ע"י שתן, צואה, ליחה וכו'). בנוסף לכך, גם מערכת העצבים בכלל והעצבים הקשורים לאזור הכואב בפרט ירגעו, ויתאזנו בחזרה למצב נורמלי.

פן נוסף ומעניין מאוד של בעיות שלד-שריר היא הגישה הרפואית ההוליסטית לגביהם. אם נתבונן בדבר בקפידה, אנו עשויים לגלות כי עניינים פסיכו/רגשיים שגרמו למתיחות , לחולשה או להתכווצות קדמו לתאונה. לדוגמא: הכתפיים קשורות לאחריות ולעמידה בציפיות של הסביבה מאיתנו ושל האדם מעצמו.

כתפיים מתוחות עשויות להצביע על כך שהאדם נושא יותר מידי משאות. כתפיים קפואות יכול לרמוז על כך שאנו מקבלים או מעניקים לאדם כל שהוא קור וקשיחות. לחץ בגב התחתון יכול לנבוע מתחושה של חוסר ביטחון ברמה ההישרדותית.

הכותב הינו מטפל ברפלקסולוגיה, שיאצו ופרחי באך ומלווה תהליכי מודעות וצמיחה אישית.

שתפו:
פילאטיס

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התקשר צור קשר

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמים וארץ