רפואה משלימה

טיפול בבעיות כאב

כיצד עובדת הרפואה הסינית על בעיות כאב, על פי אילו עקרונות היא פועלת ובאילו מצבים היא עשויה לעזור
הרפואה הסינית ידועה בהצלחתה להפחית כאב. הדיקור משפיע על מע' העצבים, כלי הדם, משפעל הורמונים, ובכך עוזר לגוף לחזור לאיזון הטבעי שלו. חשיפת הרפואה הסינית לעולם המערבי חלה בשנות השבעים של המאה הקודמת, כאשר אחד מאנשי פמלייתו של הנשיא האמריקני ניקסון חלה באפנדציטיס. הניתוח הסיני נעשה כמו במערב למעט שינוי קטן אחד – ללא חומרי הרדמה! האילחוש היחיד שנעשה ועבד בצורה מופלאה היה דיקור עם מחט עדינה בידו של המנותח.

He Gu היא אחת נקודות הדיקור המפורסמות ביותר בקרב האוכלוסיה, ידועה בהשפעתה הטובה על כאבי ראש, כאבי מחזור/ביוץ, כאבי שיניים וחניכיים ועוד. נקודה זו ממוקמת בין האצבע המורה לאגודל בגבעה הנוצרת כשהאצבעות הנ"ל צמודות. לחיצה חזקה וממושכת על נקודה זו מקלה על כאב בכל מקום בגוף, אולם אין להשתמש בה בהריון שכן היא מקלה גם על הכאב של צירי הלידה ומזרזת לידה.

מבחינה אנרגתית, הכבד אחראי לזרימה הרמונית של הצ'י(האנרגיה) בגוף, ותפקוד הרמוני של כל האיברים הפנימיים. כאשר אנו חווים הרבה לחץ ומתח, כעס, טינה, תיסכול, או, כאשר הכבד עמוס רעלים (אלכוהול, תרופות, שאריות ריסוס מהמזון, אספרטיים, צבעי מאכל, חומרים משמרים ועוד), הוא מתקשה לשמור על איזון והרמוניה, או אז מתחילים הכאבים. משפט סיני ידוע אומר כי היכן שיש תקיעות יש כאב, והיכן שיש כאב יש תקיעות. תקיעות יכולה להיות ריגשית, פיסית או אנרגתית, ובכל אחד מהמקרים הנ"ל נדאג ליצור תנועה והרמוניה כל מנת "להניע" את ההצטברות האנרגתית שגורמת לכאב.

כאבי בטן, כאבי גב וכאבי ראש יטופלו בנקודות דיקור שונות ובצמחי מרפא שונים, אך יתכן שבשני המקרים נשלב את נקודת He Gu, ונניע את צ'י הכבד. לחלופין יכולים שני אנשים עם אותה הבעיה פיסית, לקבל טיפול שונה מאחר ותהיה להם אבחנה סינית שונה.

הרפואה הסינית מטפלת מזה אלפי שנים בכאבים, בינהם:

  •  אורטופדיות: גב, ברכיים, מרפק, פרק כף היד
  • גניקולוגיות: כאבי מחזור, כאב בחדירה (וגיניסמוס), מיגרנות
  •  פנימיות: פיברומיאלגיה, תופעות לוואי של תרופות, עיכול (קרונז, קוליטיס)
שתפו:
פילאטיס

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התקשר צור קשר

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמים וארץ