רפואה משלימה

השפעות מטיבות של דיקור סיני על הלב וכלי הדם

הידעתם שדיקור סיני יכול להשפיע לטובה על לחץ הדם, תעוקת חזה, איסכמיה ואי ספיקת לב? עכשיו זה גם מוכח מדעית!
ארבעה מחקרים שונים בדקו כיצד דיקור סיני מצביע על מדדים שונים הקשורים למחלות לב:

דיקור סיני מפחית לחץ דם. מחקר קליני בדק 160 חולים עם יתר לחץ דם ומצא שדיקור סיני על פי עקרונות הרפואה הסינית מפחית לחץ דם בצורה משמעותית לעומת דיקור דמה (פלצבו) לו לא הייתה השפעה. החוקרים הראו שדיקור במשך 6 שבועות גורם לירידה בלחץ דם של 6.4 מ"מ כספית בלחץ דם סיסטולי ו 3.7 מ"מ בלחץ דם דיאסטולי וציינו שהשפעה זו דומה להשפעת המינון המומלץ של תרופות מסוג מעקבי ACE ו חוסמי סידן.

(Randomized Trial of Acupuncture to Lower Blood Pressure Circulation. 2007 Jun 19;115(24

דיקור סיני מפחית תעוקת חזה על רקע איסכמיה. במחקר קליני שבוצע על חולים עם תעוקת חזה קשה נמצא שטיפולי דיקור סיני בתדירות של פעמיים בשבוע הפחיתו את מספר ההתקפים האנגינוטים (תעוקת חזה) מ 12 ל 6 בקבוצת הדיקור לעומת קבוצת הביקורת. בנוסף נצפתה ירידה משמעותית בעצמת ההתקפים כפי שדווחו ע"י הנחקרים בסרגל דירוג תעוקת חזה (0.8 בדיקור לעומת 1.4 בביקורת בסרגל 0-2 ). ממצאי בדיקות א.ק.ג. הצביעו על ירידה משמעותית בצניחות ST במאמץ מקסימלי בקבוצת הדיקור והוכיחו שהדיקור משפר זרימת דם ללב ולא מפחית כאב במרכזי הכאב במוח.

Effect of Acupuncture in patients with angina pectoris
Eur Heart J. 1991 Feb;12(2):175-8

דיקור סיני משפר איסכמיה עי" שפעול עיצבי במחקר מעבדה נבדקו השפעות דיקור סיני על מודל של איסכמיה המושרה באמצעות החומר bradykinin. דיקור סיני הפחית באופן משמעותי את ההשפעות של החומר באמצעות דיכוי של פעילות יתר במערכת העצבים המרכזית.

Reversal of Reflex –Induced Myocardial Ischemia by Median Nerve Stimulation A Feline Model of Electroacupuncture. Circulation: 1998;97:1186-1194

דיקור סיני מפחית פעילות סימפטתית המחריפה אי ספיקת לב. עליה בפעילות ופעילות יתר של מערכת העצבים הסימפטתית מרעה את מצבם של חולים עם אי ספיקת לב ומשמעותה פרוגנוזה גרועה יותר. המחקר בדק השפעות דיקור סיני על מערכת העצבים המרכזית אצל חולים עם אי ספיקת לב ומצע שטיפולי דיקור מפחיתים פעילות יתר של מערכת זו וייתכן שבדרך זו משפרים את מצבם.

Acupuncture inhibits sympathetic activation during mental stress in advanced heart failure patients.
J Card Fail. 2002 Dec;8(6):399-406

שתפו:
פילאטיס

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התקשר צור קשר

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמים וארץ