pilates

פילאטיס לכאבי גב

כ 80% מהאוכלוסייה תחווה בחייה כאבי גב כלשהם, בין אם זה "גב תפוס" או כאב גב ממוקד

שיטת הפילאטיס מתמודדת עם כאבי גב ומאבחנת את חוסר האיזון במונחים של שרירים תפוסים או שרירים חלשים בגב ובבטן.

כאבי הגב מהווים פעמים רבות מגבלה קשה וקיימים מספר גורמים לכאבים אלו:
• ליקויים בתפקוד השרירי של הגב התחתון והבטן התחתונה.
• בלט או פריצה של הדיסק הבן חולייתי אשר לוחץ על שורש העצב ויוצר כאבים חזקים.
• חוסר יציבות של החוליות עקב חולשת שרירים
• קושי של עמוד השדרה לעמוד בעומסים כלשהם.
הסימנים הבולטים לכאבי גב הינם:
• כאב, נוקשות והגבלה בזמן תנועה או מנוחה
• הקלה על הכאב מושגת בזמן מנוחה ובמקרים אחדים בזמן פעילות
• תיתכן הקרנה של הכאב לאזור הגפיים
כאבי גב בד"כ חוזרים ונשנים

שיטת הפילאטיס מתמודדת עם כאבי גב ומאבחנת את חוסר האיזון במונחים של שרירים תפוסים או שרירים חלשים בגב ובבטן.
לשרירי הבטן ישנה חשיבות מכרעת בכאבי גב. תפקידם של שרירי הבטן הוא להגן, לתמוך ולייצב את עמוד השדרה. אנשים רבים נוטים לייחס חשיבות לשרירי הבטן השטחיים (ישר בטני – "הקוביות") אך השרירים שנוגעים לכאבי גב הינם שרירי הבטן העמוקים (רחב בטני). שרירים אלו הינם חלשים ומתפקדים בצורה לקויה אצל אנשים שסובלים מכאבי גב. עם חיזוק הבטן התחתונה הגב התחתון מתחזק והכאבים פוחתים. תפקיד שרירי הבטן העמוקים הוא לייצב ולשמש כמעיין חגורת גב על מנת למנוע חוסר יציבות המאפיין כאבי גב. אצל אדם שאינו סובל מכאבי גב, שרירי הבטן העמוקים יתכווצו באופן אוטומטי לפני כל תנועה של כל חלק בגוף על מנת לקבע את החוליות לפני התנועה. מחקרים שבדקו נבדקים שסבלו מכאבי גב מצאו, שאצל נבדקים אלו שרירי הבטן העמוקים התכווצו לאחר התנועה במקום לפני התנועה.
ג'וזף פילאטיס טען כי "הינך צעיר כמו שעמוד השדרה שלך גמיש", ותמך בחיזוק שרירי הבטן והגב וגמישות הגוף. באימון הפילאטיס ישנו דגש רב על חיזוק מרכז הגוף (Core) כלומר, שרירים עמוקים ולמעשה בכול תרגיל ותנועה שנבצע, נאתגר את שרירי המרכז על מנת לחזקם. האימון מייצר חוזק בגב התחתון והבטן, תוך שהוא מחזק את הגוף כולו.

שתפו:
צור קשר
X

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם