pilates

פילאטיס לגברים – חיזוק הגוף ומניעת פציעות ספורט

האימון הגופני שפותח בכלל על ידי גבר מזוהה יותר עם נשים. הנה כמה סיבות למה כדאי לכם, הגברים, להתאמן בפילאטיס. תופתעו מאד, לטובה.

ספורטאים רבים מתאמנים היום בפילאטיס כחלק משגרת האימונים הקבועה שלהם. המודעות לכך גדלה לאחר שהוכח שהשיטה תורמת לחיזוק הגוף ומסייעת במניעת פציעות ספורט.

קהל היעד הכמעט מובהק של פילאטיס הן נשים. נמצא שגברים מעדיפים אימונים יותר "גבריים", מבוססי כוח ומאמץ רב. חבל. זוהי תפיסה שגויה שכדאי לשנות אותה, מאחר ופילאטיס יסייע לכם להכניס את הבטן ולשפר ביצועים, גם בחדר הכושר.

תנו מתנה לגוף שלכם

השיטה פותחה על ידי ג'וזף פילאטיס, שהוא עצמו עסק רבות בענפי ספורט מגוונים, ביניהם אגרוף, אומנויות לחימה, הרמת משקולות ועוד. שיטתו נשענת על הכרות עם גוף האדם, ובמקור שימשה לשיקום פציעות בקרב חיילים, בהמשך בקרב ספורטאים ורקדנים שחיפשו מענה לשיקום הגוף, חיזוק שלו והגמשתו.

עקרונות הפילאטיס אינם נחלתן של נשים בלבד. הם למעשה רלוונטיים מאד לגברים מתאמנים ועוסקים בכושר גפני, מאחר והשיטה עובדת על חיזוק השרירים והארכתם, גם של שרירי הגוף העמוקים ביותר. השיטה מתמקדת בעבודה ממרכז הגוף, תוך כדי תרגולי נשימה וחיזוק שרירי הליבה. תרגול המסייע לשפר את הקואורדינציה, את גמישות הגוף ותנועתיות המפרקים, עבודה על שיווי המשקל והיציבה והרחבת טווחי התנועה, מונע עומס יתר מהמפרקים ומקטין את היקף הבטן.

גם אם אתם חובבי תרגילי כוח, ואולי אפילו דווקא בגללם, פילאטיס מסייע לכם לחזק את הגוף, בעיקר שרירי הבטן התומכים והגב, דבר שתמצאו יעיל מאד בהרמת משקולות למשל, שם אתם עובדים על פיתוח שרירים אולם זקוקים לחיזוק וייצוב אזור הגב. כך שהאידיאל הוא אימוני פילאטיס שיסיעו לכם לפתח גוף חזק ובריא, שיהווה את הבסיס לסוגי ספורט אחרים. ואם חשבתם שלא מתאמצים בפילאטיס, חשבו שנית. השיטה כוללת הפעלה של מספר רב של שרירים, ומשמשת כאימון פונקציונלי לכל דבר.

דברים שרואים מכאן

אז למה כדאי לכם, הגברים, להתאמן בפילאטיס? הנה כמה סיבות טובות:

  • איזון שרירים: שיטת פילאטיס מתמקדת בעבודה מאוזנת של כל השרירים, כך ששום חלק בגוף אינו מקופח. עם עבודה מאוזנת, הגוף כולו יתחזק בצורה שווה.
  • כוח ליבה: העקרון המרכזי של פילאטיס הוא עבודה שמבוססת על כוח שיוצא ממרכז הגוף ומשרירי הליבה. באופן זה הבטן נאספת פנימה ומרכז הגוף הופך ליציב וחזק. הבטן מתהדקת ומונעת את הלחץ על קיר הבטן העלול לגרום לשבר.
  • גמישות: פילאטיס מאפשר לכם לעבוד על חוזק השרירים אולם גם על הגמשתם והארכתם. במהלך האימון מתבצעות מתיחות שמגדילות את טווחי התנועה במפרקים, מונעות פציעות בגוף ותורמות לשיפור ופיתוח הגמישות.
  • גוף ונפש: בכל אימון פילאטיס ישנה התמקדות בנשימה ויש צורך בריכוז ומודעות כדי להגיע לדיוק מרבי של התנועות. נשימה נכונה משחררת עכבות, פיזיות ורגשיות, מסייעת בשחרור מתחים ומסייעת בהטענה של חמצן בתאים, במקביל להוצאת פחמן דו חמצני באמצעות הנשיפות.
  • שיקום כאבים ופציעות: כזכור, ג'וזף פילאטיס פיתח את השיטה במטרה למצוא מענה לגברים ונשים שיש להם מגבלה בתנועה. החזון שלו היה לאפשר לאותם אנשים להגיע למקסימום שליטה על יציבות הגוף ועל התפקוד שלו במינימום זמן.

ספורטאים רבים מתאמנים היום בפילאטיס כחלק משגרת האימונים הקבועה שלהם. המודעות לכך גדלה לאחר שהוכח שהשיטה תורמת לחיזוק הגוף ומסייעת במניעת פציעות ספורט.

אם אתם מחפשים אימון שיסייע לכם לרכוש כוח פיזי וגמישות שרירים, פיתוח וחיזוק הגוף, חיטוב הבטן העליונה והתחתונה, חיזוק שרירי הזרועות, הכתפיים והגב ושיקום הגוף לאחר פתיעה או מאמץ גופני ניכר, זה הזמן שלכם להצטרף לאימון פילאטיס ולהוסיף אותו לשגרת האימונים הגופניים שלכם. לא תצטערו.

סטודיו שמיים וארץ מזמין אתכם להתנסות באימון עם מדריכים מקצועיים ומוסמכים, בהתאמה ליכולות שלכם, למצבכם הגופני ולמטרות שהצבתם לעצמכם. הצטרפו גם אתם למגמה שמשלבת בריאות, כוח ושיפור היכולות בסטודיו מקצועי מהמובילים בארץ.

 

 

 

 

 

שתפו:
צור קשר
X

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם