מאמרים

דרכים לשמירה על שרירי היציבה ומניעת כאבי גב

מאמר אורח

כאבי גב הן בין התלונות הנפוצות בקרב אנשים בוגרים ברחבי הארץ והעולם. הכאבים הללו הם מעיקים,מגבילים את האדם ביכולות האתלטיות,מורידים את איכות החיים ואף עלולים להחמיר עם הזמן. מחקרים מראים כי 80% מהאוכלוסיה המערבית תסבול בשלב כלשהו בחיים מכאבי גב כאלו ואחרים. השאלה הנגזרת מכאן היא האם ביכולתנו להפחית משמעותית את הסיכוי לכאבי גב גם אצלנו? ואם כן,כיצד  עושים זאת בדרך האפקטיבית ביותר? מיד נגלה..

מהן הסיבות הנפוצות לכאבי הגב

קיימות סיבות רבות להתעוררות כאבי גב אך ישנן 3 נקודות עיקריות שחוזרות שוב שוב אצל מטופלים :

  • מתח נפשי – במקורות שלנו מדובר רבות על חיבור הגוף והנפש ואיך הם משפיעים זה על זה
  • באופן ישיר. כיום יש לטענות הללו גם הוכחות מדעיות אשר מסבירות הכיצד מתח נפשי משפיע על שרירי הגוף ומכווץ אותם,דבר אשר יכול להוביל לכאבי גב וצוואר.
  •  בעיות יציבה – בעיות יציבה משפיעות באופן ישיר על תפקוד שרירי הגב. אחת ההמלצות השכיחות ביותר במכוני הפיזיותרפיה היא להביא את המודעות למנח הגוף בזמן ישיבה על כסא בעבודה,בזמן בעמידה,אימון וכו.
  • מתח שרירי – מתח שרירי מוביל לכאבי שרירים רבים וביניהם שרירי הגב העליון והתחתון כמובן מתח שרירי גבוה מביא איתו בעיות גב רבות ובמקרים גרועים יותר גם מחלות נפוצות כגון פרקינסון.

פילאטיס לשמירה על הגב ושרירי הליבה

ישנן שיטות אשר יכולות להביא להפחתה דרסטית בכאבי גב או מניעתם מתחילה. פילאטיס למשל, הוכחה כאחת מהיותר אפקטיביות כפעולת מנע להתפתחות בעיות גב כאלו או אחרות אימון פילאטיס שבועי כשגרת חיים משפר פלאים את יכולות הגמישות ומסייע בחיזוק שרירי הגב,הבטן ואיזור האגן. אין ספק כי מרבית בעיות הגב מתעוררות מחוסר גמישות ושרירי יציבה לא חזקים מספיק ולכן הפילאטיס הוא חיוני כל כך כשמדובר בשמירה על בריאות הגב.

עיסוי רפואי למניעת כאבי גב

פעולת מנע נוספת אותה ממליצים רופאים מומחים לעשות באופן היא עיסוי. לא, לא מדובר על עיסוי חובבני של בן/בת הזוג למשך 10 דקות(אין בזה שום פסול,להפך) אלא בעיסוי רפואי המתבצע בקלינקה מקצועית אשר מעסיקה צוות מעסים בעלי הכשרות רלוונטיות וניסיון רב.

מחקרים מראים כי עיסוי רפואי עשוי להועיל יותר מטיפול רפואיים מקובלים אחרים הן ברמת התפקוד הפיזולוגי והן להפחתת מידת הכאב.

שתפו:
פילאטיס

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התקשר צור קשר

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמים וארץ