Studio

פילאטיס מזרן

גמישות, חיזוק הגוף, איזון מפרקי, שיפור היציבה ועבודה על שרירי הבטן והליבה. סטודיו "שמים וארץ", הסטודיו המקצועי והוותיק לשיעורי פילאטיס ברחובות ובאזור השפלה, מתקיימים שיעורי פילאטיס מזרן בהדרכת צוות מקצועי ומיומן.

פילאטיס מזרן לעומת פילאטיס מכשירים – מה ההבדל?

רוצה להתאמן בפילאטיס ולא בטוחה מה עדיף? פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים הם שני סעיפים של אימון הפילאטיס. פילאטיס היא שיטת אימון הפועלת לחיזוק שרירי הליבה, שיפור הגמישות, נשימה ותנועתיות. אימון פילאטיס מתאים לכל אדם ולכל רמת כושר, מתאים לאנשים העוסקים בספורט אתגרי, רקדנים או אנשים שלא התאמנו מעולם. פילאטיס נותן מענה לאנשים הסובלים מפציעות ספורט, לנשים בהריון, לנשים לאחר לידה ולאנשים שחוו טראומה גופנית. האימון מאפשר שיקום מפציעה, חיזוק של היציבה ואיזון ושיפור במצב הגופני בקרב מי שסובלים מכאבי גב, ברכיים, כתפיים, צוואר, חולשת שרירים, אוסטאופורוזיס, מחלת נוירולוגיות, החלשות רצפת אגן, דליפות שתן ועוד. 

אימון הפילאטיס נחלק כאמור לשניים – מזרן ומכשירים. שניהם מיועדים לנשים ולגברים כאחד, ומשרתים את אותה מטרה, על פי העקרונות של פילאטיס – עבודת גוף וחיזוק באמצעות נשימה, תנועה זורמת, דיוק ושליטה והתפתחות מאוזנת של השרירים תוך שמירה על אורכם וחיזוק שרירי הליבה.

אימון פילאטיס מזרן מתבצע על גבי מזרן, לעתים בשילוב אביזרים כגון כדור, רצועות גומי, טבעת כוח, דסקיות החלקה ועוד. משקל הגוף כנגד המזרן יוצר התנגדות המסייעת בתהליכי בניית עצם וחיזוק השרירים. באימון פילאטיס מכשירים, הקפיצים של המכשירים השונים יוצרים את ההתנגדות יחד עם המיטה ו/או המצע של המכשיר. תרגילי המזרן מפתחים את שרירי מרכז הגוף, ובמיוחד שרירי בטן ודורשים רמה גבוהה של שליטה וריכוז מאחר ולא מסתייעים במכשירים. תרגילים מסוימים שנחשבים כקלים יחסית בפילאטיס מכשירים, עשויים להיות מאתגרים ומאמצים יותר את שרירי הבטן כשהם מועברים בפילאטיס מזרן, בהיעדר התמיכה של המיטה.

כיצד מתנהל האימון?

שיעור בפילאטיס רצפה מתקיים על גבי מזרן, ומורכב ממגוון של מעל 30 תרגילים שונים, שבהם כל קבוצות השרירים של הגוף פועלות, לשם תרגול, חיזוק ועבודה על חיוניות הגוף. התרגילים מחזקים ומפתחים את הקואורדינציה, ומשלבים בין פעולה מנטלית, של חשיבה, מודעות ותשומת לב, לבין פעולת שרירים גופנית, בתיווך הנשימה. תשומת הלב לתנועה, לנשימה ולתרגול היא אלמנט משמעותי באימון הפילאטיס. בזמן נשיפה, אוספים ומחזקים את שרירי הליבה. חזרה קבועה ותרגול מסייעים לשפר את המנח המדויק והנכון, ולהחזיר את הגוף ליציבה ולפעולה תקינה. האימון נעשה כנגד הרצפה, ותוך פיתוח מודעות לגוף. באימוני פילאטיס מזרן, המתאמנים הם שקובעים את עצמת התרגול, המהירות, ומידת האתגר והדיוק שלהם. לפיכך ניתן לבצע את התרגול גם בקבוצות הטרוגניות ועדיין כל אחד יקבל מענה על צרכיו האישיים.

מהם היתרונות של תרגול פילאטיס מזרן?

תרגול של פילאטיס מזרן נע בין חיזוק להרפיה, ומסייע להקל את העומס על עמוד השדרה ומפרקי הגוף, בעזרת איזון שרירי ואימון בתנועה נכונה וטבעית. בין היתרונות ניתן למנות את הבאים:

  • שיפור מנח הגוף ואימון בשמירה על מנח נכון.
  • חיזוק הגוף, בניית שרירים וחיטוב, תוך עבודה מתמדת על כל קבוצות השרירים של הגוף ובכל התנוחות – עמידה, ישיבה, שכיבה על הגב ועל הצד, עמידת 6 וכדומה.
  • גמישות והגדלת טווחי תנועה. שמירה על פונקציונאליות מפרקית והפחתת עומס על אזורים הנוטים להתכווץ.
  • שיפור הריכוז, הקואורדינציה והיכולות הנוירו-מוטוריות – בשילוב ריכוז, התמדה ועבודה מנטלית, תוך תרגול נשימה ומודעות לתנועה.
  • חינוך הגוף לביצוע פעולות פיזיות פונקציונאליות נכונות במהלך שגרת חיינו

מספרים עלינו

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מדריכת פילאטיס אילת נוימן זיו

הסטודיו לפילאטיס מנוהל ע"י איילת נוימן זיו

M.Sc, מדריכת פילאטיס בכירה

קורס מדריכי פילאטיס מתקיים בניהולה ובהדרכתה של אילת נוימן, מדריכת פילאטיס בכירה אשר רכשה את השכלתה בפילאטיס שיקומי בסן-פרנסיסקו אצל Ellie Herman והתמחתה בפילאטיס שיקומי אורטופדי במרכז רפואי בקליפורניה.
לאילת תואר ראשון ושני במדעים, רקע מקיף באומנות התנועה וניסיון טיפולי ושיקומי עשיר. היא עובדת בשיתוף פעולה עם אורטופדים, נוירולוגים, פיזיותרפיסטים, מרצה על פילאטיס בכנסים מקצועיים, ומכשירה מדריכים בפילאטיס מזרון ומכשירים.  

פילאטיס מזרן
4.8 (96.49%) 131 votes
שתפו:
צור קשר
X

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם