natural-medicine

מיתוסים בתזונה

בכל מה שקשור לדיאטה, כל אחד בטוח שהוא מצא את נוסחת הקסם להרזיה... כאן אספנו עשרה מיתוסים נפוצים ובדקנו אם הם נכונים או לא

כמה מיתוסים בתזונה שאפשר לנפץ, אבל גם כאלו שהם באמת נכונים...

1. אם עושים דיאטה אסור לאכול לחם – לא נכון

לחם שייך לקבוצת הפחמימות שהן המרכיב המרכזי ביותר בתזונת האדם. הן משמשות כמקור עיקרי לאנרגיה הדרושה לגדילתו של גוף האדם ולתפקודו התקין.
מבחינה קלורית בפרוסת לחם יש 70 קלוריות. מה שמשמין בלחם הוא מה שנחליט למרוח עליו.

כאשר מצויה בגוף כמות מספקת של פחמימות, מנוצלים החלבונים שמקורם במזון בעיקר לבניית חלבוני הגוף (ולא לאספקת אנרגיה). מומלץ לצרוך לחם מדגנים מלאים.

2. מרגרינה מכילה כולסטרול – לא נכון

הכולסטרול מצוי אך ורק במזונות שמקורם מהחי, בעיקר בחלמון ביצה ובאיברים פנימיים של בעלי חיים. כל השמנים שמקורם בצומח אינם מכילים כולסטרול.

3. כשרמת הכולסטרול בדם גבוהה יש להימנע מביצים – לא נכון

אין צורך להפסיק לאכול ביצים לחלוטין, הביצה היא מקור חשוב לחלבון ולויטמין B12.
ניתן לאכול 2-3 פעמים בשבוע ביצה, ומומלץ להפחית את השומן הרווי בדיאטה.
אכילת ביצה ליום לאדם הממוצע הבריא, לא תגרום לעליה ברמת הכולסטרול.

4. מוצר שכתוב עליו "ללא תוספת סוכר" מומלץ לסוכרתיים – לא נכון

הכוונה ללא תוספת סוכר היא שבתהליך הייצור לא הוסיפו סוכר, אך ייתכן והמוצר הטבעי עצמו מכיל כמות גבוהה של סוכר ובמקרים אלה המוצר עלול לגרום לעליית סוכר בדם.
למשל: מיץ טבעי סחוט, ריבה.

5. תפוח אדום מכיל יותר סוכר מתפוח ירוק – לא נכון.

בתפוח אדום (מתוק) ובתפוח ירוק (חמוץ) יש אותו ערך קלורי ואותה כמות סוכר

6. הבשר המומלץ ביותר לאכילה הוא בשר עוף, וכדאי להימנע מבשר אדום – לא נכון

לרוב מוצרי עוף רזים יותר ממוצרי בשר אדום, אך בעוף אין מספיק ברזל וויטמין B12 שהוא ויטמין שנמצא כמעט אך ורק בבשרים. לכן יש לגוון את סוג הבשר ולבחור בנתחים רזים.

7. כדאי לקחת כל יום כדור מולטי ויטמין כדי למנוע חסר – לא נכון

תזונה נכונה ומאוזנת המכילה פירות, ירקות, מוצרי חלב, בשר, דגים, ביצים ודגנים אינה מצריכה תוספת ויטמינים.

8. יש להפריד בין פחמימות לחלבונים בארוחה – לא נכון

כל אב מזון מפורק ומתעכל באזורים שונים של מערכת העיכול. המזונות בטבע מופיעים כתערובת של אבות מזון. כך, למשל, החלב עבור כולנו הוא חלבון אך יש בו כמות לא מבוטלת של פחמימות ושומנים.
למעשה לא ניתן להפריד לגמרי בין אבות המזון.

9. לרוב השמנים יש בעיה בחילוף החומרים – לא נכון

הבעיה העיקרית בהשמנה היא אכילת יתר ואובדן תחושת השובע.

10. מותר לאכול אחרי שמונה בערב – נכון

אנשים רבים נוהגים להפסיק לאכול בשעה 19:00 שכן האכילה לפני השינה מזיקה לדעתם. חשוב לדעת שהאכילה בשעות אלה אינה מזיקה, אך הספיגה איטית בשעות השינה.
ניתן, עם זאת לאכול ארוחה קלה כארוחת ערב גם בשעות מאוחרות. פרט לכך לא מומלץ ללכת לישון רעבים וארוחה קלה מפחמימות מורכבות תגרום לשינה טובה יותר.

שתפו:
צור קשר
X

    השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

    שמים וארץ