רפואה משלימה

אי ספיקת לב

מהי אי ספיקת לב וכיצד ניתן לשלב טיפול ברפואה סינית עם הטיפולים הקיימים ואימוץ אורח חיים בריא
אי ספיקת לב הינו מצב בו ירידה ביעילות שריר הלב גורמת לכך שהלב אינו מסוגל לעמוד בעומס העבודה הקשור בהזרמת דם בכמות מספקת לכל הגוף. אי ספיקת לב יכולה להיגרם כתוצאה מנזק לשריר הלב – כמו לאחר התקף לב, פקקת העורקים הכליליים המספקות דם ללב, דליפה, היצרות או הסתיידות מסתמי הלב וכתוצאה מהפרעות קצב. אי ספיקת לב הינה מחלה חשוכת מרפא אשר על פי רוב מחריפה בהדרגה עם השנים.

תסמינים הקשורים במחלה הינם עייפות, סחרחורת, קוצר נשימה, בצקות בקרסוליים או בצקת ריאות ואי סדירות קצב לב. דרגת אי ספיקת לב מאובחנת באמצעות בדיקת אקו של הלב.

על פי הגישה הסינית אי ספיקת לב מוגדרת על פי רוב כירידה באנרגיה של הלב, חולשת שריר הלב או כחסימה וחוסר תנועתי באזור בית החזה. הטיפול הסיני משלב טיפולי דיקור ומרקחות צמחי מרפא עם הנחיות תזונה, ופעילות גופנית. הטיפול מותאם באופן אישי לכל אדם על פי האבחנה האינדיווידואלית. יתרונות מרקחות צמחי מרפא סיניים – בעוד מרבית התרופות הקונבנציונאליות בטיפול באי ספיקת לב מכוונות להפחתת עומסים על הלב (חוסמי בטא, משתנים), צמחי המרפא הסינים הינם ייחודיים בכך שהם מחזקים את פעילות הלב.

מן המדע: מחקרים רבים מאששים את מנגנוני הפעולה הייחודים של צמחי המרפא הסיניים ומראים אפקט המגביר את כושר הכיווץ של שריר הלב ומשפרים את תפקודו.
הטיפולים המשולבים יעילים במיוחד במצבים של דליפת מסתמים, נזק לשריר הלב, שינויים במבנה הלב כגון חדרים או עליות מורחבים והפרעות קצב.

שילוב תרופות עם תוספים

במקרים של אי ספיקת לב חשוב במיוחד להתאים את הטיפול לתוספי התזונה. צמחי מרפא ותוספים רבים משפרים את יעילות התרופות אולם ישנם גם תוספות המפריעים לפעולתם. בחירת מטפל המודע לשילובים הנ"ל חשובה במיוחד במצבים של אי ספיקת לב.

המלצות

  •  חשוב לשמור על משקל אופטימאלי. עודף משקל מגביר עומסים על הלב
  •  חשוב מאוד להפחית מלח ונתרן בתזונה הגורמים לצבירה של נוזלים המכבידים על הלב.
  •  יש להגביל את מספר כוסות השתייה ל- 5 ביום אצל חולים עם אי ספיקת לב מתקדמת.
  •  חשוב להוסיף מזונות עשירים באשלגן כגון: בננות, תפוזים, שזיפים, גזר, תרד, סלרי, אבוקדו וברוקולי.
  •  פעילות גופנית חשובה מאוד לשמירה על בריאות הלב. מחקרים רבים מצאו שפעילות כגון: הליכה יומית, שחייה, אופניים, מדרגות משפרים מצבם של חולים עם אי ספיקת לב.
  •  חשוב להפחית מתח באמצעות טכניקות רגיעה ונשימה. מתח ופעילות יתר של מערכת העצבים המרכזית מכבידים על הלב במצבי אי ספיקת לב.
שתפו:
פילאטיס

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התקשר צור קשר

ליצירת קשר ומידע נוסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שמים וארץ